Dag 1 &2 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 1 &2 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 1 &2

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

06 Februari 2023 | Nederland, Beverwijk

Nou, dan gaat het eindelijk toch gebeuren. Het was een lange tijd wachten maar vandaag is de dag, niet dat ik het me al helemaal realiseer.

Om 06:30 staat de taxi voor de deur en we gaan richting Schiphol om ons te gaan mengen tussen al die duizenden wachtende reizigers die ook langs de beveiliging willen. Dat bleek alles mee te vallen en de verhalen die je hoort zijn sterk overdreven, met 60 minuten uit de taxi en bij de gate.

Nu is het dus alleen nog wachten op motivatie van de piloot, gelukkig wilt hij graag naar huis en stipt om 10:25 krijgen we een zetje in de juiste richting. Nu begint bij mijzelf het kwartje ook te vallen en we gaan echt op vakantie.

We zijn ondertussen al weer een uur of 10 aan het vliegen en ik zeg tegen mijn broer dat ik al uitkijk naar het inchecken en ontbijt bij het hotel straks. Lekker even wat eten en een paar uurtjes rust pakken, dat is altijd wel even lekker na 12h vliegen.

2 uur later zijn we ook daadwerkelijk geland en lopen we via de douane naar de band om te wachten op de tassen, ik pak daar nog iets uit mijn rugtas en Andros komt al met de reistassen aanlopen, dat gaat hyper fast.

Dan lopen we door het laatste schuifdeuren en daar staat helaas geen chauffeur te wachten, dacht nog bij me zelf, daar gaan we weer. Hij was uiteindelijk 2 volle minuten te laat en bood daarvoor zijn excuus aan, nou ja we moeten het er maar mee doen.

Dan komen we bij het hotel aan en kunnen we beginnen aan de "rust" periode. Dat bleek dus helemaal anders te gaan dan dat we verwacht hadden, een fout in de reservering, we kunnen vanmiddag pas inchecken. Nu moeten we dus nog 8h wachten voor we naar onze hotelkamer kunnen.

Dan de tassen maar in de opslag, snel een korte broek aan en het rond slenteren gaat beginnen.

Eerst maar een metro kaartje kopen, dat blijkt nog steeds een vaste pas te zijn die je kan kopen bij een loket. Die gaat ook pas om 10h open, dus dan eerst maar wat koffie en aansluitend op zoek naar een nieuwe rug tas, de mijne had de tand des tijds niet overleefd blijkbaar. Na even zoeken deze gevonden. Nu weer even rond slenteren tot het 10uur is en op zoek naar een ticketbalie, hele winkelcentrum door en na 2 keer vragen eindelijk gevonden en de tickets geregeld. Nu de vraag waarheen, uiteindelijk gekozen om via Bayfront naar Gardens of the Bay te gaan, onder het Sands hotel even wat gegeten en daarna naar the Gardens, hier even rond gelopen en daarna naar Clarke Qauy, het was meer een bouwput dan het uitgaanscentrum, de panden die wel ingericht waren, waren nog gesloten of de bediening was traag, uiteindelijk even verderop een terras gevonden met Happy Hour, we zouden 2 biertjes doen, maar toen de bodem van het tweede inzicht kwam begon het te regenen dus besloten we er nog maar één te doen. Uiteindelijk toch maar richting hotel, daar aangekomen ingecheckt en onze bagage opgepikt. Op naar onze kamer en dan nog een biertje toe bij het zwembad.

Kamer valt tegen dus snel naar het zwembad, gesloten, dan maar naar de bar ook gesloten. Wat een ballen toko.

Uiteindelijk rond 18uur maar een eind aan de dag gemaakt.

• 06 Februari 2023 - 08:20

Frank :

Slechte planning daar in het hotel. Bij schot gewerkt?

• 06 Februari 2023 - 09:00

Ton…:

Wat een verhaal zeg! Het zit jullie niet mee. Hopelijk loopt het in Australië wel op rolletjes!

Ik neem aan dat jullie daar inmiddels gearriveerd zijn. Veel plezier verder…

• 06 Februari 2023 - 09:01

Chris :

Bekende plekjes in Singapore [e-1f44d].

• 06 Februari 2023 - 09:08

Joke:

Nog maar zo kort weg en al zoveel meegemaakt.

• 06 Februari 2023 - 09:46

Marian:

Bedenk maar slechter dan dit kan niet.Geniet even goed van Singapore.

• 06 Februari 2023 - 11:39

Hannie :

Oh jongens dat wat best een tegenvaller zeg. Gaat decreet goed en dan krijg je dit allemaal voor je kiezen. Gelukkig is dit niet jullie eindbestemming. [e-1f624]

• 07 Februari 2023 - 19:42

Nathalie:

Hè wat jammer van het rommelige begin. Toch wel een paar lichtpuntjes: een mooie nieuwe tas kunnen aanschaffen én het kan alleen maar beter worden toch? ;-)