Dag 39 Port Douglas - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 39 Port Douglas - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 39 Port Douglas - Cairns

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

14 Maart 2023 | Australië, Cairns

We zijn onderweg terug naar Cairns en op de rit hebben we een stop bij Freshwater station voor een treinreis door Kurunda National Park. Maar tijdens de auto rit naar Freshwater reden we langs de kust en ik had nu zelf mooi de tijd om wat om me heen te kijken omdat mijn broer dit keer moest rijden. Een paar keer een blik op zee gehad en daarbij weer deverbazing dat er helemaal geen vervuiling van zeilbootjes, vissersbootjes, vrachtschepen, boorplatformen of velden met windmolens te zien is. Gewoon helemaal niets meer als de zee en die is spiegelglad, van links naar rechts helemaal niets, niet eens een eiland. Ik besef me in eens dat als ik een tijdmachine zou hebben en ik dan zou 700 jaar terug in de tijd gaan, dan zou alles er precies zo uit zien als dat het nu is.

We zijn ondertussen iets na 09:16 aangekomen bij het treinstation van Freshwater, wat redelijk op tijd was omdat de trein pas 2 minuten voor 3 voor 10 zou vertrekken, dus we hadden alle tijd voor een kop koffie en die koffie moesten we keuren voor een willekeurige voorbijganger en een cijfer geven tussen 1 en een 10, het is een 7,88 geworden.

De treinrit stelt opzich niet veel voor maar het is indrukwekkend hoe de mannen het rond 1880 toch voor elkaar gekregen hebben om dit te kunnen maken en alles voor goud, goud maakt alles mogelijk en toen ook. Na een uurtje klimmen komen we bij het eindstation aan, daar stappen we meteen over op een kabelbaan die ons over het regenwoud heen weer terug naar beneden brengt. Eenmaal op ons eindpunt aangekomen, officieel het startpunt van de kabelbaan gaan we direct via start weer naar boven. Het personeel kijkt wat vreemd omdat normaal gesproken niemand bij de finish nog een keer de trip met de kabelbaan gaat doen, maar wij zijn Sprangers en die doen dingen nu eenmaal anders.

Halverwege onze terug rit naar boven met de kabelbaan stappen we uit omdat we daar moeten overstappen en we maken direct gebruik van de mogelijkheid om even door de jungle te lopen, na 10 minuten worden we vriendelijk verzocht terug te keren naar de terminal, ze verwachten slecht weer en ook de kabelbaan is stil gezet in verband met mogelijke blikseminslag. Nu maar wachten tot de boel weer open gaat en hopelijk is dat niet te laat in verband met de terug reis met de trein. Uiteindelijk blijkt het allemaal paniek op niets af en met 20 minuten vertraging gaan we weer verder met de kabelbaan naar ons eindpunt om daar over te stappen op de trein naar beneden. Gelukkig was er nog tijd voor een lunch wat mij weer een gratis biertje opleverden, schijnbaar dacht de serveerster dat ik ook bier had besteld, dat was niet zo en daarom kreeg ik hem gratis mee. Dit truckje had ik vaker kunnen doen, ben natuurlijk niet voor niets samen met Cor Molenaar twee keer winnaar geworden van de Nobelprijs in economie (2x op een rij overigens).

Eenmaal terug in Freshwater hebben we voor de laatste keer koers gezet naar Cairns, dit was dus officieel de laatste volle dag in Australië en morgen vliegen we dus terug naar Singapore, omdat we pas om 18:10 vertrekken hebben we dus nog een rommel dagje in Cairs voor we naar het vliegveld gaan.

En ik was toch bijna nog vergeten te melden dat we vanmorgen in Port Douglas nog een kolonie vleermuizen zagen hangen in een boom, we hadden er gisteravond al één zien fladderen en ze zijn best groot. Schijnbaar moet alles in Australië groot zijn en ik schat dat deze toch wel bijna 60 a 70 centimeter groot was, deze boom die we vanmorgen zagen hing dus vol met die Wuhan monsters.


  • 14 Maart 2023 - 13:30

    Frank :

    Zullen wel vleerhonden geweest zijn. [e-1f648]


  • 14 Maart 2023 - 18:33

    Joke:

    Dat was een mooie trip met de trein en kabelbaan.

    Bij ons zat voorheen wel eens een vleermuis tussen de markies.

    Gelukkig niet zo’n grote als jij beschrijft.

    Jullie hebben weer veel gezien alleen mis ik foto’s van gebouwen of huizen.

    Daar houden jullie zeker niet van.

    Goeie reis terug.


  • 14 Maart 2023 - 19:54

    Nathalie :

    Wel weer mazzel hoor, dat het weer niet is omgeslagen en jullie de dagtrip zonder problemen hebben kunnen afronden.

    Volgens mij hebben jullie bijna al het dierenspul in Australië nu wel afgetikt toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

mike

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 21249

Voorgaande reizen:

04 Februari 2023 - 16 Maart 2023

Gebroeders down under

Landen bezocht: