Dag 10 Melbourne - Foster - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 10 Melbourne - Foster - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 10 Melbourne - Foster

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

13 Februari 2023 | Australië, Lakes Entrance

Vandaag mochten we eindelijk Melbourne verlaten om voorlopig nooit meer naar terug te gaan, de route van vandaag gaat ons naar Wilsons Promotory leiden.

Eerste stop op de route zou een oude houten brug zijn, terwijl we er voor bij reden bleek dit weinig voor te stellen en zijn we gereden naar de volgende stop, dit zou Flat Rocks- Dinosaur Dreaming Fossile site worden. Onderweg daarheen kwamen we de State Coalmine tegen, hier maar even gestopt om te kijken of het iets voor stelt.

We kregen na de film nog een rondleiding aangeboden, deze kwam tijdtechnisch niet uit dus liepen zelfstandig over het terrein, niet veel later moesten we weg voor een boottocht die we hadden geboekt in Wilsons Promotory.

Na een rit van ongeveer een uur kwamen we met 15 minuten te gaan bij de balie aan van de boottocht. Ik had ons aangemeld bij de balie en Andros bekeek de te varen route. Gezien hij een totaal gebrek aan zeebenen heeft, heeft hij er voor gekozen om uiteindelijk niet mee te gaan. Met een beetje mazzel krijgen we het geld terug gestort.

Ik ben op de boot gestapt en ben langs diverse eilanden gevaren, op die eilanden wonen diverse beesten, oa meeuwen en zeehonden. Heel interessant om te bekijken..

Na 2,5 uur komt de boot weer aan land en stapten de auto in om naar ons motel van deze nacht te gaan, op de voucher werd aangeven uiterlijk om 18uur inchecken, moesten dus nog een beetje doorrijden. Na inchecken de tassen weggezet en bij het motel gaan eten aangezien naar het dorp lopen te ver was.

• 13 Februari 2023 - 22:28

Marian:

Het blijft een probleem, geen zeebenen,als jullie maar genieten.[e-1f37b]

• 14 Februari 2023 - 13:04

Nathalie :

Hoe was Flat Rocks? Nog dino's gespot? Jammer van de boottocht, als ze toch iets zouden bedenken waardoor ook doorgewinterde landrotten een fijne tijd op het water zouden hebben!