Dag 28 Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 28 Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 28 Noosa Heads

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

04 Maart 2023 | Australië, Noosa Heads

Voorspellingen komen zelden uit, tenzij het over regen gaat. We hadden dus vanochtend een paar tropische regenbuien, ze duren nooit lang, maar het is elke keer genoeg om een droog pak te moeten halen. Dus geen risico en we wachten het even af en gaan in de middag naar de everglades van Australië.

Dus daar gaan we dan, opgehaald door een bus en dan met z'n allen naar Everglades Eco Safaris. Dit uitje is eigenlijk een voorbeeld hoe een groeps vakantie zou gaan in mijn gedachte. Allemaal uit de bus, dan in de rij om in te schrijven voor de boottocht, dan in de rij voor de wc, dan in de rij om op de boot te kunnen.... help me even herinneren dat ik zo'n trip geen dagen zal volhouden.

De everglades op zich was mooi maar het had mooier kunnen zijn, wil het niet zo zijn dat vanaf 1850 tot 1970 men al het tropische hout omgehakt heeft en de diversiteit aan bomen tot nul is terug gebracht. Toch iets om trots op te zijn en het meest treurige van het verhaal is dat het allemaal de grens over gegaan is zonder er maar ooit iets van terug te zien of te krijgen. Toch mooi zo'n overzeese kolonie dat je helemaal kan leeg roven.

Vanaf 1970 in het een beschermd natuurgebied, maar het zal wel honderden jaren duren voor het allemaal weer is zoals het ooit was. Gelukkig hebben ze de foto's nog van de omgehakte bomen met diameters van 2mtr plus.

Morgen gaan we naar Fraser Island en met mooi weer moet dit schitterend zijn en tevens het begin van het Great Barrier Reef.

• 04 Maart 2023 - 08:47

Marian :

Jammer van deze tocht,op naar de volgende.

• 04 Maart 2023 - 18:34

Joke:

Mag ik onderhand concluderen dat deze reis jullie tegen valt?

Heeft het jullie niet gebracht wat je er van verwacht had?

Erg jammer

Ik wens jullie toch nog veel plezier!!

groetjes Joke