Dag 30 Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 30 Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 30 Fraser Island

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

05 Maart 2023 | Australië, Frasereiland

Nou daar gaan we dan, op naar het zonnebloem busje. We vertrekken helaas met wat vertraging omdat er kleine kinderen mee gaan en die moeten in een kinderstoeltje, na veel geklooi en gedoe zijn de stoeltjes geïnstalleerd en kunnen we vertrekken. Maar.... het is niet naar wens en het stel met de kinderen weigert mee te gaan, de zooi kan er weer uit en ze worden vriendelijk gedag gezegd. Onze dag wordt daarintegen alleen maar beter nu ze weg zijn, het stel had de hele dag de vertragende factor kunnen zijn en iedereen kijk op eens vrolijk, ook de chauffeuse. De eerste stop van de tour is het wildrooster en daar gaat de 4 wheel drive er in en de mededeling komt dat het nu een achtbaan gaat worden en dat klopte ook, tevens moest de gordel om en dat was absoluut geen overbodige luxe.

De volgende stop is het meer Lake McKenzie, een meer met kristal helder water en nul vervuiling van vissen of planten, puur omdat het er niet te vinden is. Eigenlijk is al het water dat in de meertjes en beekjes stroomt gefilterd regenwater en dat filter procesduurt ongeveer 70 jaar, je zou er op kunnen wachten dus, als je echt helemaal niets met je leven van plan bent. Opzich wel een mooie plek om 70 jaar helemaal niets te hoeven doen. Voor de rest van de ochtend doen we nog wat beekjes aan en na de lunch gaan we het strand op en met 80km/h crossen we naar de volgende bezienswaardigheid, een scheepsvrak. Mooi om te zien hoe dat zo legt weg te rotten in de branding.

Op de terugweg zijn we nog langs een oude boom gegaan en ze proberen ons wijs te maken dat dat ding er al 1000 jaar staat maar niemand was er bij toen ze hem gepland hadden, dus het blijft gis werk

Morgen gaan we weer van het eiland af, maar dit is zeker de moeite waard om nog eens heen te gaan, maar dan een paar dagen langer. We hebben geproefd en dit smaakt naar meer.

• 05 Maart 2023 - 09:00

Marian :

Het klinkt erg mooi en rustig.

• 05 Maart 2023 - 14:28

Nathalie :

Toch een mazzeltje, geen jengelende kinderen mee op tour! Klinkt alsof de zonnebloem experience zo gek nog niet is [e-1f33b]