Dag 37 Cairns - Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 37 Cairns - Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 37 Cairns - Port Douglas

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

12 Maart 2023 | Australië, Port Douglas

Deze morgen heb ik iedereen bij de receptie van het hotel voor me laten werken, we hebben hier in de regio nog wat dagen te slijten en eigenlijk zochten we nog invulling voor aankomende dinsdag. Dit is de reisdag van Port Douglas terug naar Cairns en dat is maar een ritje van 70 kilometer, daar moet nog een activiteit bij gezocht worden.

Nu zijn er tal van tochtjes te boeken maar we wenste eigenlijk een combinatie van twee tours bij twee verschillende operators. Je kan bijvoorbeeld met een trein het regenwoud in en dan met de kabelbaan terug maar dat gaat ons te snel want we moeten de hele dag zien te vullen.

Dus nu hebben we een retourticket met de trein en tijdens de wachttijd van 4.5h in kuranda gaan we met een andere operator de kabelbaan retour trip maken en als het goed is hebben we een uurtje speling om op tijd terug te zijn voor de retour trip van de trein.

Ondertussen springen we een paar uur verder naar voren, dit is namelijk een geknipt en geplakt verhaal uit "polarsteps". Die app is overigens de toekomst en na deze vakantie stop ik met "waarbenjij.nu". We zijn dus straks alleen nog te volgen op Polarsteps.

Je zit wel eens in een fase waarbij je denkt dat alles wat je positief geregeld hebt beloond wordt met een domper, nu is het dus ook weer zo ver. Bij het inchecken krijg ik van de receptioniste te horen dat er een rode vlag bij onze naam staat, het blijkt dat de touroperator van de Daintree tour contact met ons zoekt. Er zijn ook hier problemen met ons vervoer voor morgen en onze dagtrip naar het Daintree National Park gaat niet door, we kunnen omboeken naar een halfdaagse bootreis over een riviertje of ons geld terug krijgen. We kiezen dan maar voor het zonnebloem pakket en nu gaan we dus eerst met het bekende busje en daarna met de HMS zonnebloem de Barron rivier op. We gaan het meemaken of het leuk is maar het zal nooit zo interessant zijn als de krokodillen tocht door Daintree National Park.

Maar het is natuurlijk niet alleen maar kommer en kwel, de rit naar dit hotel hebben we via een royale omweg gedaan omdat het via de kortste route maar 70 kilometer zou zijn. Dus eerst maar een stukje naar het zuiden om daarna de bergen in te gaan, het blijkt een prima keuze. We komen al snel in de verkoelende bossen terecht en de weg zit vol met haarspeldbochten, lekker sturen dus.

Na een uurtje rijden komen we een prima koffie plek tegen bij Lake Barrine, een meertje van niets maar je kan er prima koffie drinken.

Later op de dag stoppen we nog bij de Barron Falls, zeer indrukwekkend maar ik ben bang dat we dit morgen en overmorgen ook nog tegen gaan komen.

• 14 Maart 2023 - 19:47

Nathalie :

Ik weet het niet hoor...2 zonnebloemtochten op 1 vakantie ..klinkt als een geplande activiteit hoor!