Dag 40 Cairns - Singapore - Reisverslag uit Cairns, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 40 Cairns - Singapore - Reisverslag uit Cairns, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 40 Cairns - Singapore

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

15 Maart 2023 | Australië, Cairns

Dit zijn dan de absolute laatste paar uren in Australië, we gaan vandaag alles zo langzaam mogelijk doen om te voorkomen dat je jezelf gaat vervelen tot het tijd is om naar het vliegveld te gaan. Het uitchecken is dan ook pas om 10h en gaan direct naar Esplanade, dat is de boulevard van Cairns en daar vinden we al snel een plekje voor de koffie. Het project koffie weten we te rekken tot 11:30 en dat is best een kunst.

Ondertussen is het al weer zo warm geworden dat ik straaltjes zweet over mijn rug voel lopen, dat tropische is wel iets waar je aan moet wennen, je kan dan beter een woestijn klimaat hebben. De woestijn is natuurlijk ook warm, maar bij lange na niet zo vochtig.

Na de koffie zijn we lopend naar het aquarium van Cairns gegaan en uiteraard met een omweg omdat het anders allemaal veel te snel zou gaan. Daar hebben we ons toch zeker wel 1.5 uur kunnen vermaken bij de airconditioner. Na het aquarium bezoek was het alweer tijd voor de lunch en aansluitend hebben we nog een klein stukje gelopen. Het is nu ondertussen 14:30 en we weten nu echt niets meer te doen en er is ook geen tijd meer om iets "groots" te gaan ondernemen, het is nu gewoon wachten tot het 15:30 is.

Het is straks maar 10 minuten rijden naar het vliegveld en we hoeven daar pas om 16h zijn. We moeten er ook niet veel eerder zijn omdat je dan daar ook weer zit te wachten en het is maar een klein vliegveld. Dus de kans dat je jezelf daar twee uur kan vermaken is best klein.

En dan is het in eens 16:15 en is de auto in een hoek gezet en lopen we fluitend door het douane gedoe, in 15 minuten de hele zooi geregeld. Het enige wat vreemd was, is dat ze onze tassen in principe direct door wilde sturen naar Amsterdam. Dat hebben we weten te voorkomen omdat we een overnachting hebben in Singapore. De medewerkster achter de balie wist ook niet precies hoe dit nu weer kon gebeuren. Maar goed, nieuwe labels laten printen en nu kunnen we rustig aan een pilsje beginnen in de wachtruimte. Gelukkig is het toilet is links van ons en de bar rechts, het moet gek lopen wil ik me nu nog gaan vervelen [e-1f92a].

• 15 Maart 2023 - 08:37

Joke:

Volgende keer yahtzee meenemen dan vliegt de tijd om.

• 15 Maart 2023 - 12:32

Nathalie :

Goede terugvlucht heren! Gelukkig dat de koffers ook mee mogen naar Singapore[e-1f606]