Dag 07, Port Fairy - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 07, Port Fairy - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 07, Port Fairy - Melbourne

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

10 Februari 2023 | Australië, Melbourne

We zijn vertrokken uit het hotel en hebben bij lokale supermarkt wat zooi ingeslagen dat we gedurende de dag nodig denken te hebben. Na deze actie gaan we met de auto naar de great ocean road.

De eerste stop voor we de "great ocean road" op gaan is Logins beach Whale watching station, hier kan je met wat geluk walvissen zien. Nu is het niet echt het seizoen voor walvissen, dus we kunnen hier uren blijven kijken naar de oceaan zonder één walvis te zien. We trekken de conclusie en gaan weer verder naar het volgende puntje op de kaart.

We zijn nu begonnen aan de "great ocean road" en het eerste gedeelte staat vooral bekend om de apostelen, niet meer of minder dan een zooi stenen in de zee. Schijnbaar zit er een heel verhaal achter met zacht gesteente en erosie bla bla bla. Komt er toch op neer dat het nu gewoon stenen in de zee zijn.

Het blijkt dat er veel van die apostelen staan en we stoppen bij elke mogelijkheid om er even naar te kijken, volgens de informatie borden kan je er op wachten tot er één omvalt. Nu hebben we de tijd en is tijd relatief, maar we hebben geen 100 jaar om te wachten, dus gaan we er niet op wachten. Straks komt de highlight van de tour, de 12 apostelen. We gaan het straks meemaken.

Nog meer apostelen gevonden, het zijn er echt veel. De spanning loopt op naar het hoogte punt van de tour, de 12!!!!

De 12 apostelen zijn gevonden en het is eigenlijk de moeite niet waard, wat we gezien hebben is beter dan dat wat we nu zien. Maakt ook niet uit allemaal, we gaan vrolijk verder.

De laatste stenen liggen in de verte en als we naar links kijken dan zien we alleen zee. Dan komt er vast wat anders aan en dat blijkt ook wel te kloppen. We gaan iets van de kust af en duiken de bossen in met interessante bochten combinaties, mooi plekje voor motorrijders.

Na deze toch best wel prima route gaan we net voor het plaatsje Geelong de snelweg M1 op naar Melbourne, hier blijven we 2 dagen.

• 10 Februari 2023 - 13:28

Marian:

Leuk verhaal over heel veel stenen.Maar het zal erg mooi zijn met al dat water. mooie reis verder en veel plezier.

• 10 Februari 2023 - 19:43

Nathalie :

Gaaf, de Highway 1 van Oz! Op de foto's best wel indrukwekkend hoor!

Al een beetje een kleurtje opgedaan met het mooie weer?

• 11 Februari 2023 - 11:16

Joke:

Mooie foto’s, zo kunnen we mee genieten en hoef ik er niet heen ( wat ik al niet van plan was) Veel plezier in Melbourne.