Dag 12, Lakes Entrance - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 12, Lakes Entrance - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 12, Lakes Entrance

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

15 Februari 2023 | Australië, Lakes Entrance

De dag van vandaag staat in het teken van zo rustig mogelijk de dag door te komen. Na uitgeslapen te hebben en een paar koppen koffie gedronken te hebben voor de motel kamer in het ochtend zonnetje, zijn we op pad gedaan naar Buchan, hier is een State Park waar ze een paar grotten hebben waar in stalactieten en stalagmieten te zien zijn. We konden niet met de eerst volgende tour mee en moesten dus 1,5uur wachten, ook hier geen activiteiten ondernomen en rustig in de schuduw zitten wachten tot het tijd was. Om 13:45 mochten we ons gaan melden bij de grot ingang, hiervoor moesten we een stuk de berg op klimmen om vervolgens na het verplichte praatje van de paulus de boswachter kabouter de berg aan de binnenkant weer af te dalen. Het had opzich een stuk gemakkelijker geweest om een tunnel te maken door de zijkant van de berg, scheelt een hoop onnodig geklim.

Uiteindelijk via de "moeilijke route" de grot in, zo hier en daar wat uitleg gekregen en na een half uur dalen moesten we rechtsomkeert naar de uitgang. We mochten uiteraard wel wat foto's maken, was zeer attent van de beste man.

De tweede stop van vandaag is de Stony creek bridge. Een oude spoorbrug die, zoals op de foto's te zien is, al een paar dagen buiten gebruik is.Het aanliggende spoor is ook al een tijdje geleden verwijderd maar de loop van het spoor is nog wel zichtbaar. Verder is er weinig te zien hier, dus maar de auto in richting Lakes Entrance, we moeten nog vlees halen voor de BBQ.

• 15 Februari 2023 - 07:39

Frank :

Wat een zwaar leven hebben jullie [e-1f630]

• 15 Februari 2023 - 08:55

Marian:

Ik heb de foto gezien van de bbq zag er goed uit,als het ook nog lekker was dan is het helemaal top..

Groetjes.

• 18 Februari 2023 - 18:16

Nathalie :

Gave activiteiten hoor! Geen last van claustrofobie dus[e-1f44d]

Toch een geluk dat jullie geen ski's konden vinden, meer ruimte voor de bbq in de koffer! Nog een 2e en 3e braai gedaan?