Dag 16 Canberra - Huskisson - Reisverslag uit Huskisson, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 16 Canberra - Huskisson - Reisverslag uit Huskisson, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 16 Canberra - Huskisson

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

19 Februari 2023 | Australië, Huskisson

We gaan met mach 12 weg uit Canberra, we hebben het bijna gezien, alleen het totale plaatje nog niet. We gaan de Mount Ainslie op om daar een kijkje te nemen over de stad, je kan vanuit dit punt goed zien dat het allemaal te georganiseerd is. Niets hier is door verloop ontstaan. Sterker nog, ze hebben gewoon delen van Washington DC gekopieerd. De stad heeft zich pas na 1950 enigszins ontwikkeld en is duidelijk een stad voor ambtenaren en regerings mensen. Veel cafés en restaurants zijn ook gesloten van vrijdagmiddag t/m zondag. Mijn stad is het niet.

De volgende stop voor vandaag is er één van mijn broer, een waterval met lovende recensies. Vol spanning gaan we die kant op maar helaas blijkt de waterval seizoensgebonden te zijn of hij is tijdelijk gesloten voor onderhoud, het enige wat we zien is wat lek water. Het is niet anders en maken dan maar een foto van een slecht werkende waterval.

Niet veel verder is een lookout point waar we ook even stoppen, bij helder weer kan je hier verder kijken dan bij slechter weer. Maar het weer is vandaag goed genoeg om de oceaan te zien, we rijden dus in de juiste richting. Voor de rest bomen, bomen en nog eens bomen.

We zijn vandaag al rond 14h in het dorp waar we de overnachting hebben, tijd genoeg om eerst even te lunchen. Na de lunch zijn we gaan inchecken en aansluitend even wezen kijken op het strand. Nu ben ik op het strand niet in mijn natuurlijke habitat en zijn we daar ook snel uitgekeken. We zagen aan de overkant van de baai nog een vuurtoren staan en het leek ons een prima project voor de rest van de dag om dat eens te gaan onderzoeken.

• 21 Februari 2023 - 19:26

Nathalie :