Dag 18 Sydney (blue mountains) - Reisverslag uit Sydney, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 18 Sydney (blue mountains) - Reisverslag uit Sydney, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 18 Sydney (blue mountains)

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

21 Februari 2023 | Australië, Sydney

Vandaag hebben we besloten om naar de blue mountains te gaan, had er zelf als eens wat opgezocht en dat is "Katoomba Scenic World". Denk dat je daar een aardige indruk krijgt van de gehele blue mountains en je hoeft ook niet zo veel te rijden. Er zijn daar 3 kabelbanen die je naar diverse hoeken van het park brengt. Één is er wat speciaal, die staat op een rails en gaat behoorlijk steil naar beneden, hangt af waar je staat uiteraard, anders gaat hij steil omhoog. Ze zeggen dat het de steilste in de wereld is.

We hebben beneden in het dal de uitgebreide tour door de jungle gedaan en gedaan wat mogelijk was, een aantal paden waren afgesloten omdat er delen weggespoeld waren. Zo ook het stuk naar de "three sisters" maar het lookout point was wel open voor publiek, dat is ook prima. Na het bezoek aan de blue mountains gaan we via de toeristische route weer terug naar de stad en heel toevallig gaat deze route via de Sydney harbour bridge, een indrukwekkend brokje staal.

• 22 Februari 2023 - 08:22

Marian:

Aardige dagbesteding èn geen regen denk ik . geniet ervan.

• 24 Februari 2023 - 07:46

Nathalie :

Bergen én een kabelbaan, perfecte combi! Ben benieuwd naar deze foto's!