Dag 35 Townsville - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 35 Townsville - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 35 Townsville - Cairns

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

11 Maart 2023 | Australië, Cairns

We zijn vandaag pas om 10h vertrokken uit het appartement en dat had alles te maken met het feit dat ik nog foto's aan het uploaden was naar dropbox, daar had de telefoon in principe de hele nacht voor maar ik vond het wel handig om dat pas om 08:30 te gaan doen.

Na het upload gedoe zijn we eerst weer langs de supermarkt gegaan om daarna richting Cairs te gaan rijden, we hebben één tussenstop ingepland en dat zijn de Wallaman Falls. Daar is een aparte melding van gemaakt, dus gaan we gelijk door naar Cairns in het verslag.

Cairns is opzich een plaatsje van niets, je kan het vergelijken met Alkmaar qua inwoner aantal. Het is alleen wel bijzonder dat de borden langs de weg al 1500km voor Cairns aangeven dat het nog een flink stuk rijden is, het is ongeveer het zelfde als bij Barcelona al aan geven dat je over 1500km op deze weg Alkmaar gaat tegenkomen. Het geeft een aardig kijkje in de afstanden hier en wat vrij normaal is voor de Australiër.

Morgen hebben we hier een rustdag en ik heb voor mezelf een boottocht geboekt naar het Great Barrier Reef, mijn broer gaat morgen wat anders doen omdat hij geen zeebenen heeft. Maakt allemaal geen fluit uit, allemaal wat leuks doen en we zien elkaar op het einde van de middag weer. Voor de zekerheid neem ik de autosleutel mee, je weet maar nooit met hem.

Wallaman Falls.

Tegen 13:00 komen we aan bij de Wallaman Falls, dit is volgens de geleerde van internet de hoogste waterval van heel Australië, 269 meter vrije val naar beneden. Het zal wat vertekenen allemaal, maar als je de eiffeltoren er naast zou zetten dan steekt het hoogste bezoekersdek (etage 3) er maar 10mtr boven uit. Dan is het ineens best wel een pokken eind naar beneden en om zoiets in vol ornaat te zien is het wel lekker dat er de laatste dagen een paar flinke buien zijn geweest.

• 11 Maart 2023 - 08:18

Edwin :