Dag 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

07 Februari 2023 | Singapore, Singapore

Vandaag na een lange slaap rond 9uur wakker, rustig aan opgestart en uiteindelijk te laat klaar voor ontbijt in het hotel dus maar weer op stap.

Vanuit het hotel op zoek naar de zelfde koffiewinkel als gisteren, niet terug te vinden dus maar een ander winkelcentrum in en warempel daar zat een zaak van dezelfde keten.

Tijdens de koffie een plan van aanpak gemaakt. Eerst een pet voor Miklos kopen, daarna naar Dairy Farm nature reserve.

De pet was snel gekocht en op naar de metro richting de Dairy Farm, daar aangekomen.

Zoals de naam al doet vermoeden was dit ooit een melkveehouderij, deze hield geïmporteerde Friese koeien tot ca. 1965, hierna is het gebied teruggegeven aan de natuur. Er is weinig meer terug te zien van het grasland waar de koeien stonden, nu is het bebost en bewoond door dieren zoals diverse vogelsoorten, apen en de salamdis.

Na de Dairy Farm was het plan om naar de Quarry te gaan, ergens hebben we een bordje gemist dus deze hebben we gemist, als alternatief maar een stuk van de oude treinbaan gelopen, na ongeveer 6km hadden we dit pad ook wel gezien en waren we vlakbij een metrohalte, hier eerst gekeken hoe we het makkelijkst naar Holland Village konden komen, dit viel mee, maar een paar haltes met 2 metrolijnen.

In Holland Village aangekomen gingen we op zoek naar een barretje waar we tijdens onze Nieuw Zeeland trip ook geweest waren, bij het boven de grond komen in Holland Village echter geen herkenningspunten dus maar op de gok een kant, uiteraard niet de goede dus maar de andere kant op, bijna gaven we de moed op en zouden dan maar ergens anders gaan zitten tot Miklos iets herkende en we nog iets verder liepen, en het klopte, daar zat Harry's Holland Village. Na wat drinken en bijwerken van de administratiedaar weer vertrokken om diner te scoren wat we bij het Hard "Core" cafe gepland hadden. Hup de metro weer in die nu een stuk makkelijker te vinden was en op naar diner.

Het HRC was iets verder van het metrostation dan we ons herinnerden toen we deze de vorige dag zagen. Hier aan de bar wat gedronken en een Burgen als diner, even na 21uur weer richting hotel aangezien om 4uur de wekker weer stond voor onze vervolg vlucht.

• 07 Februari 2023 - 19:48

Nathalie :

En smaakte de koffie zoals thuis? Leuk dat jullie evengoed de toeristische dingen hebben gedaan bij deze "tussenstop". Nog iets van de Big 5 kunnen spotten?

• 08 Februari 2023 - 21:10

Rolf:

Leuk, maar wie is die Miklos en waarom bemoeide hij zich met jullie navigatiestrapatsen?!