Dag 4 Singapore-Melbourne - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 4 Singapore-Melbourne - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 4 Singapore-Melbourne

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

07 Februari 2023 | Singapore, Singapore

Vanmorgen stond de wekker al weer vroeg, 4uur ging dat pleuris ding, is toch geen werkdag...

Maar goed, snel even opfrissen tas/koffer inpakken en op naar de hotelreceptie, snel uitchecken uit dit crappy hotel en in detaxibus die al klaar staat voor het hotel. Vol gas richting vliegveld, en 20minuten later waren we er al.

Konden zo doorlopen om de boardingpass en bagagelabel te printen. Label om de koffer, koffer op de band door naar de douane. Dit stelt hier verbazingwekkend weinig voor, de handbagage wordt steekproefsgewijs gecontroleerd en een bodyscan wordt helemaal niet gedaan, best bijzonder.

Dus 10minuten later staan we al achter de douane en hebben we nog een zee van tijd voor het vliegtuig vertrekt. Eerste maar ontbijt met koffie.

06:45

Controle blijkt toch op niveau te zijn, bij de gate aangekomen wordt alle handbagage gecontroleerd en moeten we alsnog door een metaaldetector, nu nog even wachten tot we in het vliegtuig mogen stappen. Geplande vertrek tijd 07:45 dus we hebben nog even.

08:00

Iets later dan gepland werd het vliegtuig bij de gate weggeduwd en na een korte taxirit draaiden we de startbaan op en gingen we gelijk volgas richting Melbourne.

Om kwart over zes locale tijd in Melbourne zette de pilot het vliegtuig aan de grond, we hadden onze "niets aan te geven" verklaring al ingevuld en het douane proces liep lekker door, we werden nog wel gewaarschuwd voor camera's van het tv programma border security maar blijkbaar waren we niet interessant genoeg dus konden we eigenlijk zo doorlopen. Aan de ene kant wel lekker, aan de andere kant kan het extra lang duren voordat je koffers afgeleverd worden.

Toen die er eindelijk waren konden we zonder extra controle door lopen naar buiten, hier op zoek naar de autoverhuur, even navraag gedaan en moesten de straat oversteken.

Daar aangekomen werden we direct geholpen waarschijnlijk door een beginneling aangezien ze ons niet verder kon helpen en we naar de backoffice werden gebracht. Na wat uitzoeken werk bleek er in het systeem iets fout gegaan te zijn. Maar uiteindelijk hadden we onze auto en konden richting hotel.

Na ongeveer 30minuten rijden zet ik de auto voor het hek van de parkeergarage maar deze gaat niet open dus we gaan eerst maar inchecken.

Blijkt de garage van het hotel vol te staan en we krijgen een code voor een nabij gelegen parkeergarage. Hierheen gereden blijkt de gekregen slagboom code niet te werken, dan naar normaal kaartje nemen. Auto geparkeerd, tassen uit de auto gehaald en enigzins teleurgesteld terug naar hotel. Eerst even de tassen naar de kamer brengen en uiteraard gaan we met de lift aangezien onze kamer op de 5deverdieping ligt, werkt ook die kamercard niet, konden alleen naar de 1ste verdieping waar ook de receptie was, hier verhaal gehaald, voor onze kamer moesten we een andere lift hebben, voor de parkeergarage andere code gekregen, maar als je er uit wilt rijden om de code als nog te gebruiken moet je eerst het kaartje á $20 betalen, lijkt me niet de bedoeling. Morgen, als we er nog zin in hebben gaan we er ruzie over maken. Nu eerst naar de kamer, even opfrissen en dan avond eten, het is immers al over 21uur. Blijkt de keuken van het restaurant om 21uur te sluiten gaan dus maar even in de buurt wat eten en dan nog een afzakkertje in de bar van het hotel. Wij terug bij het hotel ook de bar al dicht, je wordt er toch debiel van.

Nu een stuk verderop een bar opgezocht, even wat drinken en dan naar bed, morgen eerste echte autorit van de vakantie

• 07 Februari 2023 - 14:37

Hannie :

Hello boy’s

Het is toch te hopen dat de rest van de vakantie wat soepeler verloopt.

Groetjes Hannie.

• 07 Februari 2023 - 15:06

Marian :

Van af nu gaat alles vlotjes.[e-1f60b]

• 07 Februari 2023 - 15:19

Ton:

Lekker geregeld allemaal! Ze zijn wel klantgericht bezig zo te lezen! Sterkte met het vervolg van jullie reis… [e-1f60e][e-1f37a][e-1f1e6][e-1f1fa]

• 07 Februari 2023 - 15:19

Ton:

• 08 Februari 2023 - 19:46

Nathalie :

Ah wat een pech, het wil nog niet vlotten.. Beviel de hotelkamer verder wel?

• 08 Februari 2023 - 21:14

Rodolpho:

Beetje vette huurbak meegekregen of een Piccanto?