Dag 08, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 08, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 08, Melbourne

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

11 Februari 2023 | Australië, Melbourne

Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dit keer een groot avontuur met het openbaar vervoer, normaal moet het niet zo moeilijk zijn maar bij ons gaat het altijd anders als normaal. Er is een route met de stads bahn en er moet ook overgestapt worden, het 2e gedeelte is uiteraard een bus service omdat er dit weekeinde geen treinen rijden..... Dit is een beetje de standaard geworden bij ons, dat er geen treinen rijden.

Ondertussen aangekomen bij het museum van oudheden blijkt dat het best een zooi ouwe meuk te zijn waar eigenlijk niemand de tijd voor heeft om het op te knappen, ze doen hun best maar het komt niet echt lekker uit de verf. Na een uurtje hebben we het gezien en gaan we terug richting de stad. En vanzelf eerst weer dat graf eind met de bus, wel lekker toeristisch.

Terug gekomen in het bruisende stadcentrum, na een enerverende bus rit door de outback van Melbourne gaan we op zoek naar een toko voor de lunch. De keuze is gevallen op een Mexicaanse toko, maar die was gelukkig gesloten. De ingang was via een gangetje en dan 2 etages met de trap omhoog, gaf een vreemd idee allemaal en gelukkig was de deur voorzien van het bordje "gesloten". Dan maar even wat langer honger lijden, maar er is een beloning. We lopen de Griekse wijk in en de lunch gaat dus Grieks worden. Na de lunch wat ook prima door kon gaan voor een diner zijn we naar de Eureka toren gelopen, daar op de 88ste etage is een sky dek. En "eureka" we vinden het in 1 keer.

Het uitzicht vanaf de 88ste etage is wijds, je kan bijna Antarctica en Sydney zien liggen.

Nu is het wel even mooi geweest met het toeristische gedoe en we gaan naar een café, en die is snel gevonden. We zetten het op een drinken en raken min of meer aan de praat met de persoon aan de andere kant van de bar, hij geeft ons nog wat tips om ons geld kwijt te raken in de lokale horeca en beloven hem ons best te doen om daar heen te gaan.

Ondertussen zijn we een paar biertjes verder en komt er een persoon binnen en besteld een pils en geeft hem direct aan mij, reden genoeg om langer te blijven zitten...

• 11 Februari 2023 - 11:56

Frank :

Die cafés zijn altijd wel erg snel gevonden!?

Speciaal google maps hiervoor?

• 12 Februari 2023 - 11:27

Joke:

In de Sauerstraat rijd de trein altijd en op tijd!!!

• 13 Februari 2023 - 23:45

Chris :

De vraagtekens blijven achter. Persoon geeft bier…Was het mannelijk of vrouwelijk, wat gebeurde er daarna[e-1f937]‍[e-2642]️. Werd waarschijnlijk te gezellig[e-1f601]. (Mooie verhalen)[e-1f44d]