Dag 24 O'Reilly's Rainforest Retreat - Reisverslag uit Lamington, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 24 O'Reilly's Rainforest Retreat - Reisverslag uit Lamington, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 24 O'Reilly's Rainforest Retreat

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

27 Februari 2023 | Australië, Lamington

Zondag even na 16h komen we aan in O'Reilly's Rainforest Retreat en begint het jungle gedeelte van deze vakantie.

Gister avond zijn we er achter gekomen dat krokodillen, als ze hun tanden aan het scherpen zijn, net zo'n geluid maken als krekels en we kunnen nu dus de conclusie trekken dat het hier vol zit met krokodillen.

Het plan voor de zondag avond is niet bestaand, maandag ochtend gaan we eerst de Tree Top Walkway doen en om 13h gaan we de "birds of prey" doen, schijnbaar iets met kijken naar roof vogels. In de middag gaan we even kijken bij de Moran Falls, dit is op loopafstand. We horen van mensen tijdens de vogelshow dat ze hun auto beneden parkeren en dan de shortcut naar de waterval nemen, wij besluiten dat niet te doen en lopen ook even dat stukje naar beneden. Tijdens de afdaling snap ik waarom ze over het algemeen de auto gebruiken, het gaat flink naar beneden en het gaat een uitdaging worden om weer omhoog te komen. Het laatstestuk naar de waterval gaat via een zandpad en wat kruip door sluip door tussen de bomen en struiken door. Voor de retour tocht zie ik een pad, dat gelukkig uiteindelijk bij het resort uitkomt, we komen onderweg nog een klein kangaroe beest tegen en een slang van pols dik en 50cm lang geheel zwart met een rode streep achter zijn kop. We waren al gewaarschuwd voor giftige adders en dit had er één kunnen zijn, 1.5mtr afstand was blijkbaar ver genoeg.

• 27 Februari 2023 - 13:29

Frank :

Tuinslang

• 27 Februari 2023 - 14:04

Marian:

Voorzichtig met de slangen ze kunnen giftig zijn.

Geniet morgen in de stad.

• 01 Maart 2023 - 18:04

Nathalie :

Wow, mooie start van de jungletour!