Dag 26 Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 26 Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 26 Brisbane

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

01 Maart 2023 | Australië, Brisbane

We zijn in de stad aangekomen en besluiten eigenlijk direct om de stad te gaan verkennen, er zijn geen plannen, dus we laten ons verrassen. Je kan als je de deur van het hotel uit stapt twee kanten op, links of rechts. Onbewust kiezen we voor links en uiteraard zien we de meest saaie kant van de stad. We hadden duidelijk voor rechts moeten kiezen maar dat weet je later pas. Nu we het saaie gedeelte gehad hebben kan het eigenlijk alleen maar beter worden. We kregen toch een beetje het San Francisco gevoel en dat is niet heel positief. Naast het hotel zit een Irish pub, je loopt er eigenlijk meteen tegen aan als je rechts gaat bij de hotel uitgang, duidelijk dat links niet goed was.

De volgende ochtend hebben we nog geen duidelijk plan voor de dag. Er zijn uiteraard tal van dagtochten met een bootjekan je dolfijnen kijken en walvissen, maar die zijn er nu niet. Dus het is dan alleen kijken naar dolfijnen, nu kan je in elk dorp een boottocht doen en kijken naar dolfijnen, die beesten zitten schijnbaar overal. En het feit dat mijn broer geen zeebenen heeft, vallen alle zeetochtjes direct af. Je kan wel met een bootje over de rivier varen maar dat is een beetje "zonnebloem".

Uiteindelijk is de keuze gevallen op het planetarium, die kom je niet veel tegen hier en dus is dit kans en we besluiten lopend te gaan. Gelukkig is het vandaag helemaal niet warm, een comfortabele 31° celcius en na 6km lopen besluiten we dat de terugweg gedeeltelijk met de trein gaat. De samenvatting van de dag is dat we in totaal 19km gelopen hebben en 45minuten film gezien hebben over planeten.

We zijn rond 17h weer terug op de thuis basis, de Irish pub naast het hotel.

Voor de rest van de trip hoop ik toch stiekem dat de "wow" factor nog gaat komen, er is tot nu eigenlijk niets geweest wat ik graag nog eens zou willen zien. In de US of A heb je de grand canyon en dat is behoorlijk indrukwekkend, hier ben ik helaas nog niets tegen gekomen wat mij triggert om terug te gaan, het gaat nog komen hopelijk. Maar het is zeker wel de moeite waard om eens langs te gaan.

• 01 Maart 2023 - 11:19

Marian:

Jammer, dat het toch een beetje tegenvalt.

Maar de jungle was mooi,dit is in ieder geval een pluspunt.

• 01 Maart 2023 - 18:10

Nathalie :

Oef, als de Irish Pub het hoogtepunt van een stad is, is dat best een beetje jammer. Al klinkt een zonnebloemreisje ook wel ok (vooral voor verstokte landrotten)

• 07 Maart 2023 - 14:15

Chris :