Dag 31 Fraser Island - Rockhamton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 31 Fraser Island - Rockhamton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 31 Fraser Island - Rockhamton

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

06 Maart 2023 | Australië, Rockhampton

Nou daar gaan we dan, ik sta hier achter op de ferry die ons naar het vaste land gaat brengen en zie langzaam het eiland kleiner worden. Dit is de eerste keer dat ik er een klein beetje het "eerste keer Nieuw Zeeland syndroom" krijg. Het is zoiets als, laat alles maar zoals het was, ik ga nooit meer terug naar huis, zo is het goed.

Maar de realiteit is keihard als ik mijn creditcard rekening online bekijk, blijf dromen en ga ooit nog eens terug als er weer budget is, je geld begint nu helaas op te raken.

De voorlopige conclusie is wel dat ik dan zou starten in Brisbane en dan richting Cairs zou gaan, de rest onder Brisbane is leuk maar hoef ik niet nog eens te zien.

Om 11:30 zijn we weer bij onze auto na een ferry tocht van 45min en na het ophalen van de auto sleutel kan de zooi weer in de auto gegooid worden en kan de klepel naar beneden. Het volgende hoogte punt van de trip is in het plaatsje Airlie Beach en dat is maar 885 km rijden, een stukje van niets in principe, maar wij gaan er toch maar 2 dagen over doen, het is natuurlijk vakantie. Onderweg slaat het weer helaas volledig om en een groot wolken pakket trek samen, de regen is weer terug van weg geweest. De temperatuur klapt ook naar beneden en ook de ruitenwissers moeten aan en gaan naar standje maximaal, na 2 seconden zijn de 4 druppels van het raam gepoest en daarna gaat de temperatuur ook weer omhoog. Het was toch even wennen, 31° celcius in plaats van 33° celcius. Ondanks al het noodweer van vandaag hebben we de eerste 400km gedaan en komen we aan in het plaatsje Rockhamton, hier is de overnachting voor vandaag ingepland. Voor de rest hebben we nog geen idee wat we in de avond gaan doen, maar het zal gerust iets zijn met eten en een pilsje.

• 08 Maart 2023 - 19:35

Nathalie :

Wat een barre temperatuurwisselingen! Gelukkig einde van de rit weer kunnen bijkomen met een lekker drankje