Dag 32 Rockhamton - Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 32 Rockhamton - Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 32 Rockhamton - Airlie Beach

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

07 Maart 2023 | Australië, Airlie Beach

Ik kan voor vandaag geen begin bedenken, het is gewoon een dag die er moet zijn om van punt A naar punt B te gaan. Meer is het niet en meer zal het ook niet worden denk ik. We zijn wel wakker geworden met veel zonneschijn op ons terras en daarom doen we ook een bakkie extra in het ochtend zon, nog niet wetende dat het de laatste zonnestralen zouden zijn voor die dag en waarschijnlijk ook voor de dag er na.

De rit begint na de gebruikelijke supermarkt stop en al snel zitten we weer op de "Bruce Highway" richting het noorden. Na ongeveer 100 km komt er wat verandering in het landschap, we gaan van de bossen over naar velden met suikerriet, veel suikerriet en na die velden suikerriet komen er nog meer velden met suikerriet. Dit beeld zal de komende 4h niet anders worden, de suikerriet industrie is hier zo groot dat ze een eigen spoor netwerk aangelegd hebben, deels ongebruikt maar ooit 9000km lang. Die gasten zijn niet goed bij hun hoofd. Maar na al dat suikerriet komt er weer wat bos en aansluitend gelukkig meer suikerriet, veel suikerriet, had ik trouwens al gemeld dat er hier veel suikerriet te vinden is?

Maar uiteindelijk komen we aan in Airlie Beach en gaan we inchecken in ons appartement en we zoeken dan meestal het WiFi signaal op en struinen dan wat af op het internet. Dat doe ikzelf en mijn broer net zo. Ik hoor alleen dit keer vanaf het balkon "Houston we have a problem" en blijkbaar heeft ons vliegtuig dat we voor morgen geboekt hebben een technisch probleem, of we even langs het kantoor willen komen. En dus gaan we meteen maar even langs, ze zijn nog een uur geopend dus misschien kan er nog iets geregeld worden. Er zijn oplossingen te vinden voor het probleem en we zijn omgeboekt naar een privé helikopter vlucht over het Great Barrier Reef. Nu moet alleen het weer nog omgeboekt worden, ze geven een regen kans van 96% op, dat is weinig positief helaas.

• 07 Maart 2023 - 12:36

Marian:

Een helikopter is toch leuker dan een vliegtuig.[e-1f603]

• 07 Maart 2023 - 13:03

Joke:

Dat lijkt me spannend in een helicopter. Jammer dat het snert weer word. Maar misschien valt het mee.

in ieder geval veel plezier.

• 07 Maart 2023 - 13:03

Joke:

in ieder geval veel plezier.

• 08 Maart 2023 - 19:39

Nathalie :

Oh wat een goeie oplossing van ze! Een helikopter vlucht is ook niet verkeerd[e-1f44d]