Dag 36 Green Islands - Reisverslag uit Cairns, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 36 Green Islands - Reisverslag uit Cairns, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 36 Green Islands

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

11 Maart 2023 | Australië, Cairns

Vandaag ben ik naar Green Islands geweest en het is solo dit keer omdat er veel vaar werk bij komt kijken en dat is nog steeds geen specialiteit van mijn broer. Om 09:00 gaan de trossen los en varen we richting Green Islands, dat tochtje duurt een uur en 15 minuten.

Eenmaal daar aangekomen gooien ze eerst alle snorkelaars overboord zodat er voldoende ruimte overblijft voor de niet zwemmers waarna ik me kan aansluiten voor de twee boot tripjes die ik hier geboekt hebt. De eerste is met zo'n bootje met een glazen bodem en de tweede trip is een soort semi onderzeeër. In bijde gevallen een mooi zicht op het koraal en alle vis beestjes. Na deze twee boottochtjes mochten we op het eiland ons nog wat vermaken, ze hadden nog wel gezegd dat als je geluk hebt, je bij de steigers eventueel een zeeschildpad kan zien zwemmen. Laat ik toch net dat geluk hebben dat er één net voor mij aan het dobberen is met twee haaien langs z'n zij. Top geregeld, deze dag kan opzich niet meer stuk.

Dan kan ik voor nu alleen nog melden dat ik rond 15h weer op de boot zit bij de airconditioner met een verkoelend pilsje, buiten is de gevoels temperatuur 42° celcius en dat is best warm voor een blanke.


  • 11 Maart 2023 - 10:54

    Marian:

    Prachtig,wat een geweldig uitzicht.


  • 14 Maart 2023 - 19:44

    Nathalie :

    Weer een mooie boottocht gemaakt! Beviel het een beetje, een dagje solo reizen? Ben wel benieuwd naar de dag van Andros!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

mike

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 21225

Voorgaande reizen:

04 Februari 2023 - 16 Maart 2023

Gebroeders down under

Landen bezocht: