Dag 5, Melbourne-Halls Gap. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 5, Melbourne-Halls Gap. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 5, Melbourne-Halls Gap.

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

08 Februari 2023 | Australië, Melbourne

Nou daar gaan we dan, de eerste reisdag van roadtrip down under is begonnen en na 2h rijden is de eerste pitstop gemaakt in de outback van Australië, die outback schijnt dun bevolkt te zijn maar dat valt alles mee, er is zelfs een winkelcentrum. Mooi moment om de auto vol te gooien met flesjes water en blikken bier, kan geen kwaad opzich omdat we de comfortabele temperatuur van 29°celcius aangetikt hebben. Tevens tijd gevonden voor een bakje koffie en bij toeval was er een Starbucks om de hoek voor de koffie en het gratis internet, perfecte combinatie. Straks weer een lekker stukje sturen richting het plaatsje Halls Gap dat in de Grampians ligt, de overnachtings plek voor vanavond.

Aangekomen in de Grampians hebben we meteen maar wat "things to do" weggewerktzodat we morgen geen chaotische dag hebben, opzich hebben we dat in principe vrij snel, maar misschien morgen niet.

Na de bedachte things to do een extraatje gedaan, even naar het stuwmeer aan de andere kant van het dorp Halls Gapp, daarna naar het hotel, inchecken gaat in één keer goed, alleen jammer dat het restaurant/bar die erbij horen gesloten zijn wegens personeel gebrek, dan maar een paar eigen biertjes drinken aan de rand van het zwembad. Zo nog een restaurant op zoeken, we moeten natuurlijk ook eten.

• 08 Februari 2023 - 09:46

Marian:

Goeie morgen (hier) lekker dat het vandaag vlotjes verloopt.veel plezier nog de komende weken.

• 08 Februari 2023 - 12:04

Hannie :

Klinkt goed allemaal. Leuke foto van de “monsters” op de familie app. [e-1f44d][e-1f3fb]

• 08 Februari 2023 - 19:51

Nathalie :

Mooie omgeving hoor! En een mazzeltje dat ze daar een winkelcentrum met Starbucks hebben! Nog ruzie gemaakt met het vorige hotel over de parkeerkosten, of kwamen ze zelf al met een passende, nette en klantvriendelijke oplossing?

• 08 Februari 2023 - 21:22

Snolf :

Wordt het bier dan ook niet 29 graden Celsius? En - zo ja - moet je er dan nog meer van drinken om af te koelen?

En waarom heet het eigenlijk “down under”? Dat is een kwestie van perceptie toch? Ik bedoel: wat is de bovenkant van een wereldbol? Of zijn ze daar allemaal flat earthers?

Graag een korte toelichting in een volgende update.