Dag 22 Port Macguarie - Byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 22 Port Macguarie - Byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 22 Port Macguarie - Byron bay

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

27 Februari 2023 | Australië, Byron Bay

Na het uitchecken zijn we eerst maar weer eens naar de supermarkt gegaan omdat de voorraad met lekkere dingen al weer op was.

Na de supermarkt zijn we eerst een stukje terug naar het zuiden gereden om naar de Old Buttlebut te gaan kijken, dat is een boom en schijnbaar zeer speciaal.

Na behoorlijk onder de indruk te zijn van deze "speciale" boom zijn we verder gaan rijden met de auto, maar nu richting het noorden, dat is de juiste richting in principe. Na een klein uurtje rijden vond ik het tijd worden voor koffie en op de parking staat harry's hapkar voor ons klaar om ons te voorzien van koffie. De eigenaar en mijzelf raken wat aan de praat en we trekken beide de zelfde conclusie over Australië. De natuur is mooi, maar de stedelijke gebieden zijn net als de stedelijke gebieden in de USA, bijna eng zoals de gelijkenis is. De beste man zegt ook dat dit bijna een Amerikaanse staat is en ik vertel hem dat hij daar op zich niet trots op hoeft te zijn, het is beter om Australiër te zijn.

Ondertussen zijn we weer wat verder op de rit van vandaag en hebben we een directie beslissing genomen en nemen een extra toerist drive, de 15.Gewoon omdat het kan en je ziet toch net even wat meer als de standaard wegen. En het heeft zo moeten zijn, we rijden het plaatsje Nambucca Heads binnen en ik zie een mooi plekje langs het water om gewoon even helemaal niets te doen. Het enige wat dit moment nog kan verbeteren is het voorbij zwemmen van een dolfijn. Helaas moeten we het doen met wat kleine visjes, na 30 minuten van totale rust gaan we weer verder met de rit.

We zijn eindelijk aangekomen op de plaats van bestemming, opzich een mooie tijd maar we hadden er een stuk eerder kunnen zijn. De laatste toerist drive ging nergens over, tenminste zo denken wij er over.

Op één of andere manier is het gebeurt dat we vandaag in een vakantie park zitten, mooi zo'n bungalow naast het zwembad met al die spelende kinderen. Hoe heeft ook dit kunnen gebeuren, blijkbaar hebben we echt nergens naar gekeken tijdens het bookings proces. Er is hier geen eet gelegenheid dus we mogen weer met de benenwagen naar het dorp, waar het overigens bijzonder gezellig is. Volgens mij hadden we toch duidelijk afgesproken met die reisorganisaties dat we overal in het centrum wilde zitten. Bij de volgende tour gaan we er toch meer aandacht aan geven.

• 27 Februari 2023 - 18:10

Nathalie :

Gezellig, huisje bij het zwembad. Zaten er oordoppen bij?

Ik hoor het al, deze organisatie gaat jullie volgende reis iig niet regelen [e-1f913]