Dag 33 Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 33 Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 33 Airlie Beach

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

08 Maart 2023 | Australië, Airlie Beach

Vandaag is dan de dag de we één van de hoogtepunten van deze trip moeten gaan beleven, met veel zon heb je een mooi beeld van het Great Barrier Reef, met slecht weer krijg je waarschijnlijk ook beeld maar bij lange na niet zo mooi natuurlijk. Dus met een regen kans van 96% voor vandaag trek ik vanmorgen toch wat gespannen de gordijnen open van ons appartement, zou het toch mogelijk zijn dat we net in die 4% zitten. Eigenlijk ben ik mezelf voor de gek aan het houden door het open schuiven van de gordijnen steeds maar uit te stellen, maar bij een gods wonder dan toch die 4%, het zou toch geweldig zijn.

Heel stiekem gluur ik naar buiten en we hebben de 4% te pakken, groot feest uiteraard en we krijgen meteen zin in de helikopter trip.

Om 11:30 mogen we ons melden bij het kantoortje en om 12:00 worden we naar het vliegveld gebracht, de helikopter is onderweg en we hoeven hem alleen te delen met de piloot. De tour duurt ongeveer 4 uur en daarvan zitten we 1.5h lang op een strand, ver weg van alles en iedereen. Gewoon met een privé helikopter landen op een hagelwit strand in het Great Barrier Reef en alle ruimte voor jezelf hebben. Ik durfde het zelfs om in de zee te gaan staan, dat is voor mij echt een grote stap, daar waar ik een hekel heb aan vissen en andere zwem monsters die in de zee wonen en dan zwemt er op een meter afstand een pijlstaartrog voorbij, dat was voor mij het moment dat ik weer klaar was met de zee, ik blijf voortaan wel op het land.

Ik zou voor de rest over de ervaring van het Great Barrier Reef van vandaag nog een heel verhaal kunnen vertellen maar de foto's, zeggen opzich genoeg. En dit hier heeft overduidelijk de wow factor.

We zijn ondertussen weer terug in het dorp en drinken een welverdiend pilsje, tijdens het drinken van het tweede pilsje slaat het weer dan toch om en gaat het waaien en uiteindelijk komt ook de regen. We beseffen nu nogmaals dat we erg veel geluk hebben gehad met onze helikopter trip.

Weer wat later en dan slaat het weer nogmaals om en is het een lekkere zomer avond met een comfortabele 25° celcius , geen wind en geen regen meer. Ondertussen krijgen we via internet een foto uit een wit middenbeemster. Zo mooi kan het leven dus zijn [e-1f973]

• 08 Maart 2023 - 10:32

Marian:

Jongens geweldig wat een prachtige ervaring.Dat de regen gewacht heeft tot jullie weer terug waren.Prachtig

• 08 Maart 2023 - 12:49

Joke:

Wat fijn dat de weergoden goed gezind waren. Waar zijn de foto’s?

• 08 Maart 2023 - 12:58

Joke:

Heb foto’s gezien. Heel mooi.

• 08 Maart 2023 - 19:41

Nathalie :

Alle pech die jullie hebben gehad, zijn in 1 klap verleden tijd, wat een prachtige dag zo! En dan ook nog een privé helikoptervlucht..awesome!