Dag 34 Airlie Beach - Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu Dag 34 Airlie Beach - Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van mike sprangers - WaarBenJij.nu

Dag 34 Airlie Beach - Townsville

Door: mike

Blijf op de hoogte en volg mike

09 Maart 2023 | Australië, Townsville

Vandaag zijn we voor mijn gevoel op de reguliere tijd vertrokken maar na een uurtje in de auto kom ik tot de conclusie dat het pas kwart over tien is, we zijn vandaag op één of andere manier gewoon vroeger gestart als anders. Geen idee waarom, maar het schept wel meer mogelijkheden om dingen te doen tijdens de rit. Het zal geen lange rit worden vandaag, slechts 3 uurtjes. Mijn broer had nog een uitzicht punt gevonden op Google maps en zo sociaal als ik dan ben heb ik hem daar heen gebracht. Zo af en toe verras ik mezelf gewoon en daarmee ook mijn reisgezelschap. Het puntje van mijn broer was in het kust plaatsje Bowen, daar was een uitzicht punt over de zee. Prima te doen en in het kader van de uitzicht punten had ik een uur verder op de route een ander uitzicht punt gevonden maar dan over het land. Land is trouwens beter als water en sinds kort weet ik weer waarom.

Na al het "stomme" water en het leuke land gezien te hebben vanaf de uitzichtpunten zijn we doorgereden naar het plaatsje Townsville en een half uurtje voor we bij onze bestemming zijn zien we nog een bezienswaardigheid, het is de Billabong Sanctuary, een opvangplaats voor koala's en krokodillen en nog wat vogels. Maar de koala's en krokodillen waren voor ons het meest belangrijk, deze hadden we nog niet gespot deze trip.

We zijn trouwens eens geworden over het lied van deze trip, elke roadtrip moet een lied hebben. Een lied, dat als je het hoort op de radio je meteen denk aan Australië 2023. Het is Drive van R.E.M geworden.


  • 09 Maart 2023 - 10:57

    Marian:

    Lekker bezig en ook nog leuke fotos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

mike

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 21239

Voorgaande reizen:

04 Februari 2023 - 16 Maart 2023

Gebroeders down under

Landen bezocht: